Tekst powstał w ramach niewspieranej już inicjatywy internetteam.pl


W branży digitalowej nieustannie trzeba być na bieżąco. Podpowiadam, jakie strony z mojego punktu widzenia warto śledzić, żeby nie wypaść ze świata nowinek dotyczących YouTuba. A Ty, co robisz, żeby za wszystkim nadążyć?

Strony z rankingami

Warto śledzić, który twórca jest na topie, a którego popularność słabnie. Najlepiej oceniać to po dwóch wskaźnikach jednocześnie – przyroście subskrybentów, ale także średniej ilości wyświetleń na film, bo te dwie liczby wcale nie muszą iść w parze. Warto też śledzić kanały innych marek, żeby wiedzieć jak wypadamy w danej kategorii.

1. Ranking polskich Youtuberów

Przejrzysty ranking polskich twórców YouTube http://ranking.vstars.pl – najważniejsze dane w jednym miejscu. Ranking nie oferuje zaawansowanych funkcji filtrowania, jednak stanowi dobrą bazę polskich YouTuberów w jednym miejscu

2. Ranking międzynarodowy i licznik LIVE

Nie można się obejść bez śledzenia zagranicznych trendów – warto poobserwować największych YouTuberów na świecie. Ranking Socialblade oferuje więcej możliwości filtrowania (po tematyce, po kraju), jednak należy podchodzić ostrożnie do liczb, mając na uwadze, że ranking nie obejmuje wszystkich kanałów. Uwaga ta dotyczy większości tego typu zestawień. Najciekawszą opcją w rankingach Sociablade jest możliwość podglądania przyrostu subskrybentów na żywo. Należy wejść w szczegóły konkretnego kanału i kliknąć ikonkę LIVE. Tu przykład.

3. Raport YouTube Trends od Sotrender

Raport oferuje dane pogrupowane w wielu kategoriach: według branż, według marek w poszczególnych branżach, według mediów (tak tu nazwano YouTuberów). Uwaga – dane mogą być niepełne.

4. Rankingi Ads Leaderboard od Google

Ranking reklam na YouTube – Google bierze pod uwagę stosunek płatnych obejrzeń do organicznych. Pojawia się raz w miesiącu. Warto śledzić, również podsumowania kwartalne oraz podsumowania dla innych krajów.

 

Wiedza, nowości

1. Tubular Insights – raporty, insighty, case studies

Przejrzysta strona w przystępny sposób traktująca o video marketingu.

2. Think with Google

Kto jak, kto ale Google wie najlepiej co w trawie piszczy. Warto tu zaglądać regularnie i się inspirować, choć nowe posty nie pojawiają się zbyt często.

3. Kanał YouTube Derral Eves

Dużo cennej wiedzy od certyfikowanego specjalisty Youtube – oczywiście w formie video – must have dla każdego zainteresowanego video content marketingiem. Na ten kanał warto poświęcić swój czas!

4. Oficjalny blog YouTube

Ciężko o źródło z bardziej aktualnymi informacji. Choć moim zdaniem layout nie zachwyca, w tym wypadku najbardziej liczy się treść. Warto zaglądać!

5. Centrum Twórców YouTube

Platforma e-learningowa dla twórców. Wystarczy zdefiniować swoje cele i … do dzieła – rozpocznij swój kurs.

6. Newsletter Re:view

Warto się zapisać na cotygodniowy newsletter z podsumowaniem trendujących filmów na YouTubie. Nigdy nie ominie Cię nic, czym żyje YouTube w danym tygodniu.

7. Creator Academy

Kanał pełen wiedzy o YouTubie, na którym można znaleźć zróżnicowane filmy – kompaktowe wyjaśnienia narzędzi, porady od innych twórców YouTube.

 

Co byście dodali do tego zestawienia? Podzielcie się swoimi ulubionymi źródłami w komentarzach.

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

Leave a Reply to Zofia Sarnowska Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *