Tekst powstał w ramach niewspieranej już inicjatywy internetteam.pl
Kim jest Krzysztof Goniarz każdy wie. Czym jest Tofu Media Polska wie część z Was, natomiast czym jest Tofu Media Twórcy możliwe że nieliczni. A warto wiedzieć o tym, że na polskim rynku influencerskim idzie nowe, wolne i nieograniczone kreatywnie!
Na samym początku był Krzysztof Gonciarz
YouTuber i założyciel kanałów: Zapytaj Beczkę oraz lifestyle’owo-podróżniczego sygnowanego swoim imieniem i nazwiskiem. Z obywatela YouTube’a który odpowiadał na absurdalne pytania widzów – awansował do bycia influencerem o potężnej sile rażenia. O sobie mówi:
Chciałbym stworzyć najlepszy polski “towar eksportowy” jeśli chodzi o YouTube i zacząć coraz śmielej działać na scenie międzynarodowej!
Gonciarz zasłynął też za sprawą niesamowitych projektów realizowanych dzięki wsparciu swoich fanów na Patronite. Natomiast o nich mówi:
Wasze wsparcie pozwoliło mi na regularne vlogowanie na temat swojego życia, podróży oraz prowadzenia firmy w Japonii. Od tego czasu społeczność Patronów stała się silnikiem napędowym i fundamentem wszystkich moich projektów: daily vloga o życiu w Japonii, podróży oraz kanału komediowego! […] Budżet z Patronite pozwolił mi na zakup sprzętu, który teraz jest moim domyślnym zestawem produkcyjnym.
Zafascynowany kulturą japońską twórca od kilku lat mieszka i tworzy w Tokio wraz ze swoją oddaną ekipą która zrzeszona jest pod szyldem Tofu Media Video Production. Studio zajmuje się produkcją treści wideo, takich jak filmy korporacyjne, czy reklamy oraz organizacją planów zdjęciowych. Firmę prowadzi wraz z Kasią Mecinski (autorką kanału Fifty na pół), z którą współdzielą również kanał TheUwagaPies.
Po wielu sukcesach na zagranicznych rynkach zastanawiano się czy firma otworzy również swoją polską filię, tak stało się w maju tego roku! Koordynuje ją Ilona Patro, która wspiera działania twórcy praktycznie od początku jego działalności na YouTube, a zespół liczy obecnie 15 osób. Sam Gonciarz pełni rolę pomysłodawcy i partnera firmy, a także sprawuje nadzór kreatywny nad realizacjami. No i tutaj zbliżamy się do puenty, czyli tego czym jest…
Tofu Media Twórcy
Ci którzy byli na tegorocznej konferencji I Love Influencer oraz wsłuchują się we vlogi Krzysztofa wiedzą że nie jest on zbyt wielkim fanem sieci partnerskich, zwanych też MCN – Multi Channel Network, które zrzeszają YouTuberów. Co dają sieci? Według definicji YouTube: oferują usługi, które mogą obejmować tworzenie odbiorców, programowanie treści, współpracę twórców, zarządzanie prawami cyfrowymi, monetyzację i / lub sprzedaż na platformie. W praktyce to przede wszystkim reprezentowanie twórców w kontaktach z reklamodawcami, pośredniczenie w procesie lokowania produktu, zakup powierzchni reklamowych i inne… No i właśnie te “inne” stały się dla YouTubera przeszkodą na drodze do wolnego tworzenia, których chciał uniknąć. Zabrał więc sprawy w swoje ręce i stworzył nie agencję, a kolektyw twórców z którymi łączy go przyjaźń i wspólne spojrzenie na to w jakim kierunku powinien zmierzać YT. Twórcy zamierzają wspierać się kreatywnie i mieć jeden front w kontaktach z reklamodawcami. Ekipę tworzą: Paulina Lis (Lisie Piekło), Mietek Mietczyński, Karol Paciorek (Lekko Stronniczy), duet Marek Hucz i Jan Jurkowski (GF Darwin) oraz oczywiście Kasia Mecinski. Kolektyw na razie nie planuje naboru kolejnych członków, a prace nad debiutanckim projektem, według doniesień, dzieją się.
PS Zapytacie “dlaczego ramen?” – ano dlatego bo to jedno z ulubionych dań Krzysztofa Gonciarza no i … ma tofu, o!
Most help articles on the web are inaccurate or inrteechno. Not this!