Tekst powstał w ramach niewspieranej już inicjatywy internetteam.pl
Przeglądając moje poprzednie wpisy, zapoznaliście się z szeregiem możliwości, jakie oferuje Google Ads. Korzystając z nich, można zaprojektować kampanię szytą na miarę i spełniającą wymagania Wasze i Waszych klientów. W związku z dynamicznym rozwojem pojawiają się też nowe rozwiązania, o które warto uzupełnić nasze działania. W branży tej niezwykle ważne jest więc śledzenie nowinek, które pozwolą nam jeszcze bardziej zoptymalizować kampanie.
Ostatnio Google postanowiło ułatwić kierowanie reklam w serwisie YouTube na użytkowników podłączonych do SmartTV. Kilka tygodni temu w narzędziach reklamowych Google pojawił się nowy typ urządzeń, który możesz wybrać przy ustawianiu emisji reklam. Dzięki temu już dziś masz możliwość ustawienia dedykowanych spotów pod użytkowników, którzy zobaczą Twoją reklamę w wysokiej rozdzielczości na wielocalowym ekranie, oraz dostosowania stawek pod te urządzenia.
Wraz z możliwością kierowania reklam na ekrany telewizora otrzymaliśmy dostęp do raportów dot. wyświetlania reklam na SmartTv.
W notatce informującej o nowej funkcjonalności Google przedstawia wnioski z badania Ipsos Lab, które sugerują, że ludzie pozytywnie odbierają reklamę w serwisie YouTube na ekranie telewizyjnym.
„…based on Ipsos Lab Experiments, YouTube ads shown on TV drove a significant lift in ad recall and purchase intent, with an average lift of 47 percent and 35 percent respectively”
Gdzie to jest w Google Ads?
- Zaloguj się do Google Ads.
- Wybierz kampanię wideo.
- Kliknij “Devices”.
- Tam też znajdziesz urządzenia: Computers, Tablets, Mobile Phones i TV screens.
- Tutaj możesz zmniejszyć lub zwiększyć procentowo stawki, jakie jesteś w stanie przeznaczyć na promocję w wybranym kanale.
Reklamy emitowane będą użytkownikom, którzy korzystają z YouTube na SmartTV, konsolach oraz Chromecastach.
Źródło: https://www.blog.google/products/marketingplatform/360/reach-youtube-users-connected-tvs-new-tv-screen-device-category/