Tekst powstał w ramach niewspieranej już inicjatywy internetteam.pl


W tym miesiącu postanowiłem zrobić przerwę od reklamy Google AdWords w sieci wyszukiwania i przejść na drugą stronę mocy. Dziś zajmiemy się pozycjonowaniem, czyli działaniami, które mają na celu wyniesienie naszej strony na sam szczyt organicznych wyników wyszukiwania.

Większość specjalistów podchodzi do tematu w podobny sposób, poprzez pokazanie swoim klientom poszczególnych kroków, które należy wykonać, aby nasza strona pięła się w górę. Wygląda to mniej więcej tak:

  1. Optymalizacja treści – popraw tytuły i opisy stron, zastanów się nad zmianą nazw linków, dodaj breadcrumbsy i opisy kategorii, przyśpiesz stronę i koniecznie pamiętaj o mobilu!
  2. Pisz bloga – nie ważne co sprzedajesz lub jakie usługi oferujesz – tym razem pamiętaj, że content is a king!
  3. Popraw nazwy grafik oraz dodawaj znaczniki alt,
  4. Mapa strony, nie zapomnij o mapie strony!
  5. I o linkowaniu wewnętrznym, tak aby słowa kluczowe znajdujące się na stronie głównej linkowały do odpowiednich podstron.
  6. Link building – pozyskuj jak najwięcej linków dobrej jakości ze stron zewnętrznych.

Ja natomiast preferuję nieco inną kolejność. Zalecam przenieść punkt 6 na początek kolejki i zacząć budować swoje zaplecze linkowe tak szybko jak to możliwe. Musimy pamiętać, że dobrej jakości linki prowadzące do naszej strony to paliwo napędzające naszą pozycję w SERP-ach. Każdy link umieszczony w sieci potrzebuje czasu na zaindeksowanie przez robota Google, więc im wcześniej zaczniemy dbać o link building tym szybciej zobaczymy efekty naszej pracy.

 

Nie wiecie, gdzie umieszczać linki do swojej strony? Ruszamy z pomocą i przedstawiam Wam 8 miejsc, w których możecie już dziś zamieścić linki do swojej strony! 😊

1. Fora internetowe

Fora internetowe związane tematycznie z Twoją działalnością to znakomite miejsce na link do Twojej strony. Oczywiście jeśli pierwszy Wasz post zawiera link, który reklamuje Waszą działalność to prawdopodobnie zniknie równie szybko jak się pojawił. Dlatego też najlepiej zacząć od udzielania się w tematach związanych bliżej lub dalej z tym czym zajmuje się Wasza firma. Z początku wystarczy jak dodacie swój link do stopki oraz na stronie profilowej. W momencie kiedy zauważysz, że ktoś spyta konkretnie o produkt lub usługę, którą oferujesz możesz wrzucić swój link.

Dodatkowym plusem udzielania się na takim forum jest pokazanie się od strony eksperta ze swojej dziedziny, dzięki czemu zyskasz zaufanie oraz zbudujesz poczucie bliskości między Twoją firmą, a potencjalnymi klientami. Uważam, że właśnie z powyższego powodu warto zakładając konto nie bawić się w „tajnego agenta”, a nazwać profil nazwą swojej firmy.

 

2. Artykuły sponsorowane

Często firmy kupują sponsorowane artykuły zapominając całkiem o tym, że jest to idealne miejsce dla linku prowadzącego do Twojego serwisu. Podstawą jest to, aby każdy artykuł zawierał na końcu hiperłącze z adresem Waszej strony. Nie zaszkodzi również jeśli kilka słów kluczowych, na które pozycjonujesz swoją działalność pojawiło się podlinkowanych w przesłanym artykule.

 

3. Katalogi stron internetowych

Jest to jeden z prostszych sposobów na pozyskanie linków. Pamiętajmy jednak, aby wybierać płatne, moderowane katalogi, które nie popsują reputacji naszej strony. Nie dodawajmy również naszej strony nagle do setek katalogów, a róbmy to stopniowo poszerzając regularnie z tygodnia na tydzień nasze zaplecze rozpoczynając od katalogów najwyżej jakości.

 

4. Komentarze na blogach

Poszukajmy blogów, które poruszają związaną z nami tematykę i w komentarzach zostawiajmy linki do naszego serwisu. Podobnie jak w przypadku forów internetowych pamiętajmy o tym, aby nie nadużywać reklamy i dodawać link, kiedy rzeczywiście pasuje do komentowanego wpisu.

 

5. Wykop.pl

Masz coś innowacyjnego? Ciekawego? Spróbuj dodać „znalezisko” w serwisie wykop.pl. Jeśli to, co chcesz pokazać jest naprawdę interesujące, możesz liczyć poza linkiem na spory ruch na stronie oraz liczne komentarze na temat tego, co oferujesz ( ͡° ͜ʖ ͡°)

 

6. Linki na stronach naszych partnerów

Jeśli współpracujecie z firmami na tyle, że wymieniliście się logotypami warto poprosić również o dodanie, krótkiego opisu Waszej działalności wraz z linkiem. Im więcej mniejszych i większych partnerów tym więcej linków.

 

7. Portale społecznościowe

Profile na portalach społecznościowych, które prowadzimy to łatwy sposób na dodanie linku do naszej strony. Niestety jednak nie jest tak różowo, jakby mogło się wydawać, gdyż najczęściej link tam dodawane mają parametr nofollow, czyli w skrócie dają mniej mocy naszej stronie.

O tym czym się różnią linki dofollow od nofollow napiszę w kolejnym wpisie. Na ten moment warto zapamiętać, że linki dofollow są znacznie cenniejsze dla naszego serwisu. Do sprawdzenia w szybki sposób, jaki w szybki sposób jaki atrybut ma dodany link możesz skorzystać z poniższych wtyczek do przeglądarek:

 

8. Serwisy ogłoszeniowe

Dobrym pomysłem na zdobycie linku jest rejestracja na serwisach ogłoszeniowych, gdzie możemy dodać link zarówno w utworzonym profilu, jak i w treści ogłoszenia promującego naszą działalność.

 

I to by było póki co na tyle! Mam nadzieję, że moje porady przydadzą Wam się i zaczniecie budować swoje zaplecze linkowa już dzisiaj 😊 Jeśli natomiast macie jakieś swoje pomysły na miejsca, gdzie można umieścić link – zachęcamy do wrzucania propozycji w komentarzu.

 

 

Join the Conversation

42 Comments

  1. Bardzo pomocny artykul. Jedynym minusem jest to ze bardzo duzo katalogów jaki i blogów ma takie cos jak nofollow, mimo ze dodamy linka do naszej strony to i tak nie wplynie on na pozycje naszej strony. Ludzie sie teraz wycwanili i coraz wiecej portali stosuje ta metode.
    Fajnym sposobem na zdobycie paru linkow jest wykupinie jakies nieaktywnej domeny z dobrym rankingiem strony ktora czesto kosztuje grosze a mzoe dac niezlego kopa dla naszej strony.

    1. autor zapomniał dodać, że istotna jest siła strony z której wychodzi link… DR 1,3 szybciej zaszkodzi jak pomoże xD

  2. Generalnie nie uderzałbym już teraz w katalogi stron, to dość śliska sprawa, a 99% z nich Google ma na celowniku, więc samo dodanie wpisu nic nie daje, a może nam bardziej zaszkodzić aniżeli pomóc.

  3. Dzięki za artykuł. Nie ukrywam, że większość tych technik linkbuildingowych znam. Sam prowadzę bloga o SEO, gdzie dzielę się wiedzą na temat pozycjonowania. Ostatnio również przygotowałem poradnik dotyczący problemów z linkowaniem. Poradnik dostępny jest pod adresem -> https://kordianminkina.pl/seo-linkbuilding-najczesciej-zadawane-pytania-faq-cz-1/. Do Twojej listy dodałbym jeszcze linki z wizytówek NAP, które bardzo korzystnie wpływają na widoczność strony w wynikach lokalnych.

  4. Fajny artykuł, zwięźle i na temat. Dobrze, że poruszony został wątek linkowania wewnetrznego, często niedoceniany a bardzo ważny, tymbardziej, ze takie linki są łatwe do dodania i zupełnie za darmo. Co do Wykopu, to jego społeczność lubi kontrowersyjne tematy, o których lubi podyskutować, warto najpierw poczytać co wrzucają inni użytkownicy. http://quiz4knowledge.com/

  5. Ciekawe jest to, że takich artykułów jest coraz mniej na sieci i ludzie niechętnie wymieniają się wiedzą, teraz tylko kasa się liczy… Dzięki. Ja zaczynam dopiero i stworzyłem taką małą stronę: http://www.gida.pl ale to dopiero początek.

  6. Niestety Fora internetowe w 2020 roku to już martwy relikt przeszłości. Nawet w 2018 roku, kiedy był tworzony ten wpis, to one już dogorywały, a wszystko przez tematyczne / dyskusyjne grupy facebookowe. Jeszcze dekadę temu fora były świetnymi trampolinami dla linków. Żal ich, bo dzisiaj sam ze świeczką szukam tematycznych serwisów filmowo-serialowych dla mojej stronki Seriale Srebrnego Ekranu https://serialesrebrnegoekranu.pl/

  7. Pozycjonowanie jest fajne.
    Gastrobanda.pl to strona poświęcona gastronomii, wiadomości, praca, sprzęt gastronomiczny. Polecam

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *