Tekst powstał w ramach niewspieranej już inicjatywy internetteam.pl
Dzisiaj ważna informacja dla wszystkich, którzy zajmują się SEO oraz tych, którzy chcą być na bieżąco z tym, co dzieje się w digitalowym świecie.
1 sierpnia Google zaczął wdrażać aktualizację algorytmu swojej wyszukiwarki. W związku z tym możemy zauważyć wahania wyników organicznych, a co za tym idzie wzrost lub spadek ruchu. Jeśli zauważyłem coś takiego w swoim GA to wiesz już co się dzieje 😊
Zmiany w ruchu przed 1 sierpnia?
Oficjalna informacja o tym, że Google sporo zamieszało w algorytmie pojawiła się na Twitterze 1 sierpnia – stąd też ta data uznana jest za moment, w którym zmiana nastąpiła. Jednakże update mógł nastąpić kilka dni przed publikacją wpisu – dlatego też zmiany w pozycji lub ruchu pozyskanym organicznie mogły pojawić się już w lipcu. Prawdopodobnie 1-szy sierpnia nie jest również datą zakończenia aktualizacji. Podobnie jak w przypadku wcześniejszych dużych zmian w algorytmie trwa to najczęściej przez ok. tydzień.
This week we released a broad core algorithm update, as we do several times per year. Our guidance about such updates remains the same as in March, as we covered here: https://t.co/uPlEdSLHoX
— Google SearchLiaison (@searchliaison) 1 sierpnia 2018
Wpływ algorytmu na wyniki wyszukiwania.
Dla osób ciekawych jak zmiana w algorytmie wpłynęła na wyniki wyszukiwania w Polsce, poniżej znajduje się wykres z narzędzia Senuto, które prezentuje zmiany pozycji stron w Google.pl. Dane te udostępnił serwis skuteczniwsieci.pl:
Jak zareagować na zmiany w algorytmie?
W tej chwili należy poczekać, aż algorytm zostanie w pełni wprowadzony, a następnie przeglądać analizy na branżowych blogach, które powiedzą nam więcej o tym, jakie czynniki stały się bardziej znaczące dla Google. Z informacji, które mamy do tej pory wynika, że Google kładzie coraz większy nacisk na optymalizację pod mobile oraz szybkość ładowania strony.