Tekst powstał w ramach niewspieranej już inicjatywy internetteam.pl
A zatem stało się!
Google już jakiś czas temu zapowiadało, że znika DoubleClick i pojawia się jedna platforma o nazwie Marketing Platform. Co daje nam nowa platforma? Jak twierdzi Google na swoim blogu, nowa platforma miałą ujednolicić DoubleClick z GoogleAnalytics 360, dzięki czemu mamy nowy twór o wyżej wymienionej nazwie. Znika zatem DoubleClick Bid Manager, w którego miejsce wchodzi Display & Video 360, który ma całościowo ułatwiać planowanie kampanii, wykorzystując oczywiście szereg danych. Google na swoim blogu podaje, że Display & Video 360 łączyć będzie funkcje DCM, DBM, Studio i Audience. Nowa platforma ma mieć 5 zintegrowanych modułów, które uproszczą planowanie kampanii: Campaigns, Audiences, Creatives, Inventory and Insights.
źródło: https://www.blog.google/products/marketingplatform/360/display-and-video-360-stronger-collaboration/
Przejrzystość!
Tak, tutaj Google kładzie największy nacisk. Nowa platforma ma pokazywać marketerom w sposób jeszcze bardziej czytelny, gdzie wyświetlane są Twoje reklamy, w każdej kampanii, a co najważniejsze wszystko ma się dziać w czasie rzeczywistym, a więc nie będziemy musieli za każdym razem wyciągać raportów z kampanii, a co za tym idzie, będziemy mogli jeszcze szybciej podejmować decyzje, gdzie należy przełożyć budżet, a gdzie go zdjąć całkowicie – Thank you Google! Zasięg – ile razy trafiamy do użytkowników, więc tutaj pokuszę się o cytat:
“By consolidating all of our campaigns in Display & Video 360, we can easily control how many consumers we reach and how often we reach them. This means we don’t have to worry about wasted impressions or a bad consumer experience from people seeing our ads too many times. Instead, we can direct that investment to reach more of the people who are likely to fly with us.”
Nie mniej nie więcej, będziemy łatwiej kontrolować, do ilu klientów docieramy i z jaką częstotliwością, czyli łatwiej będziemy zwiększąć zasięgi – Thank You Google! ver2.
Czy zmiany widoczne są już po zalogowaniu np. do DBM? Na tę chwilę zmienił się tylko to, że nie ma nigdzie DoubleClick, oprócz kart w przeglądarce:)
natomiast po zalogowaniu zniknął napis DoubleClick Bid Manager i pojawia się:
A jak wygląda Google Marketing Platform po zalogowaniu? Otóż tak:
Zmiany na lepsze?
Po tym co możemy przeczytać ze źródła Google’owego, to zmiany na pewno ułatwią nam pracę i pozwolą na jeszcze lepszą optymalizację naszych działań. Zatem należy poczekać, aż zmiany będą widoczne w interfejsie. Thank You Google!
Na koniec dorzucę film z YT dotyczący Marketing Platform, gdzie na szybko zostanie Wam wyjaśnione, co daje nowa platforma.