Tekst powstał w ramach niewspieranej już inicjatywy internetteam.pl
Rozpoczynając promowanie firmy w internecie skupiamy się na SEO, SEM i profilach społecznościowych. Większość osób zapomina jednak, że pierwszym naszym ruchem powinno być założeniu profilu w Google Moja Firma. Dlaczego? Otóż taki profil oferuje mnóstwo możliwości, które pomogą Twoim klientom oraz pozwolą Ci być bliżej nich.
1. ZA DARMO !!!
Tak, korzystanie z Google Moja Firma jest darmowe. Założenie profilu jest bardzo szybkie i nie obciąży Twojego budżetu reklamowego. Dodatkowo w przeciwieństwie do płatnych wyszukiwarek firm, Twoja wizytówka wyświetli się bezpośrednio po wpisaniu nazwy firmy w wyszukiwarce Google.
2. Wuchta danych tej!
Google Moja Firma umożliwia umieszczenie w profilu wielu informacji, które mogą być przydatne dla Twoich klientów:
- Adres – po podaniu adresu swojej firmy i jego weryfikacji nasza firma pojawia się na mapach Google. Warto pamiętać, że sporo osób szuka usług wpisując je bezpośrednio w mapach Google, dzięki czemu możemy pozyskać nowych klientów. Po podaniu adresu jednym kliknięciem klient może również ustawić nawigację, aby bez problemu do Ciebie dotrzeć 🙂
- Godziny otwarcia – w łatwy i szybki sposób możesz pokazać godziny otwarcia wraz z wykluczeniami dot. Świąt czy choćby inwentur.
- Strona www – dzięki temu Google Moja Firma nie odciąga klientów szukających szczegółowych informacji od Twojej strony. Jeśli klient chce dokładnie poznać Twoją ofertę pod ręką ma adres strony.
- Udogodnienia/Ułatwienia – pokaż jakie udogodnienia oferujesz. Obsługa zna języki obce? Pokaż to! Posiadasz wiele miejsce parkingowych? A może wejście dostępne dla osób niepełnosprawnych? Niech klienci wiedzą, że robisz wszystko, żeby ułatwić im korzystanie z Twoich usług.
- Zdjęcia / Filmy – pokaż jak wygląda miejsce docelowe, aby ułatwić klientom znalezienie Twojej firmy. Klika zdjęć lub krótki film pokazujących czym się zajmujesz również nie zaszkodzi 🙂
3. Pozwól rozkręcić się Twojej wizytówce
Po kilku miesiącach działania Twojej wizytówki i odwiedzinach klientów w siedzibie firmy pojawią się super ficzery, które będę pomocne dla użytkowników.
- Opinie – Philip Kotler powiedział „Najlepszą reklamę robią zadowoleni klienci”- jeśli odpowiednio o nich zadbamy zrobią nam super robotę, a co najlepsze Google Moja Firma bardzo im to ułatwi. Do każdej wizytówki użytkownicy mają możliwość wystawienia opinii. Każda opinia zarówna pozytywna jak i negatywna jest korzystna dla naszej działalności (chyba, że jesteśmy oszustami albo sprzedajemy buble – wtedy opinie zdecydowanie nie pomogą – pomoże jedynie zmiana podejścia do biznesu :)). Pozytywne opinie budują zaufanie klientów. Pokazują, że jesteś debeściak i zrobisz wszystko, żeby odpowiedzieć na jego potrzeby. Negatywne? Też są przydatne bo po pierwsze dają Ci feedback co jest do poprawy, po drugie pozwalają Ci odpowiedzieć na nie i załagodzić spór. Wkurzony klient, do którego podejdziesz ze zrozumieniem i pomocą w rozwiązaniu jego problemów może stać się jednym z bardziej lojalnych :).
- Popularne godziny – na podstawie wizyt w promowanej firmie Google wylicza w jakich godzinach masz największy ruch oraz ile średnio czasu klient u Ciebie spędza. Są to bardzo cenne informacje zarówno dla Ciebie jak i Twoich klientów. Może warto w godzinach, których spada Ci ruch zrobić jakieś happy hour? 🙂
Myślę, że powyższe funkcjonalności Google Moja Firma nie pozostawią cienia wątpliwości dlaczego warto jak najszybciej założyć profil promowanej przez nas firmy. W razie dodatkowych pytań dotyczących zakładania profilu lub jego funkcjonalności zachęcam do zostawienia komentarzy do wpisu – na wszystkie postaram się odpowiedzieć 🙂