Tekst powstał w ramach niewspieranej już inicjatywy internetteam.pl


Pojawiła się znacząca informacja dla wszystkich SEO-owców – Google wprowadziło Infinite Scrolling do wyników wyszukiwania na telefonie komórkowym. Jeszcze niedawno w dolnej części SERP-ów znajdowały się numery stron, teraz natomiast zastąpił je przycisk „Więcej wyników”. Po kliknięciu załadują się kolejne wyniki jednak ciągle na tej samej stronie.

 

Co prawda Danny Sullivan na twitterze potwierdził, że jest to test – jednak moim zdaniem nie jest to jeden z wielu mniejszych testów prowadzonych przez Google, gdyż nowy przycisk pojawia się przy każdym wyszukiwaniu, w różnych przeglądarkach mobilnych.

 

 

Oczywiście wyszukiwanie w mobile-u może jeszcze wrócić do starych zasad jednak warto już teraz zastanowić się co testowana zmiana może nam przynieść. Zwiększenie oglądalności wyników z pozostałych stron? Pojawienie się najpierw reklam po kliknięciu przycisków? Warto się nad tym zastanowić

Dla agencji jest to również powód do przemyślenia czy nowa funkcjonalność zmieni coś w sposobie rozliczania się za SEO ze swoimi klientami.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *