Czasami tak bywa, że masz na głowie trochę więcej profili FB niż swój własny imienny. Pół biedy gdy mówimy o profilu własnego bloga + ewentualnie jednym firmowym. Zdarza się jednak tak, że jest ich… no po prostu więcej.
Jak uporać się z prowadzeniem, dla równego rachunku, 30 fanpagy? “Ręczne” pisanie byłoby pewnie szlachetne i przepełnione miłością bliźniego jednak nie do końca sprawdzałoby się w codziennej pracy (bo są chyba wśród Was osoby, które FB traktują trochę w taki sposób?).

Uczyńmy kolejne założenie: 3 wpisy / posty / fotki dzienne na każdym fp – szybko mnożę, wychodzi blisko setka dziennie. To teraz spróbuj zaplanować coś takiego przy pomocy udostępnionej przez FB funkcji planowania. Już czujecie mdłości i delikatne mrowienie w pośladach? Też tak bym miał. To kroczek dalej – zaplanuj takie wpisy na najbliższe 1,5 tygodnia. Też Wam wyszło coś około 1000?

Jako człowiek leniwy chciałem sobie jakoś to ułatwić i tak powstał pomysł poromansowania z hootsuite.com. Oficjalnie nazywany jest on agregatem treści społecznościowych – owszem, wszak może zassać treści z takich serwisów jak Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+, Foursquare, MySpace, WordPress, Mixi (nie znam). Dodatkowo, dzięki możliwości instalacji rozszerzeń, możemy agregować treści z Instagram, MailChimp, Reddit, Storify, Tumblr, Vimeo i YouTube. Całkiem sporo możliwości. Serwis chwali się ponad 6 milionami użytkowników.
Jak wspomniałem, ja używam go do zarządzania (de facto planowania) treścią dla moich fanpagy na FB.
Hootsuite jest aplikacją przeglądarkową (choć ma swą wersję również na iOS i Androida) gdzie po zalogowaniu się mamy dostęp do panelu, w którym znajdują się (w moim przypadku) umieszczone w osobnych zakładkach treści z fanpagy. Każda zakładka (profil) ma możliwość zdefiniowania podzakładek (strumieni) takich jak same wpisy, zaplanowane wpisu, wiadomości.
Sam interface ma możliwość wyboru języka polskiego – tłumaczenia są nawet niczego sobie.
Z lewej strony mamy menu z dostępem tak do ustawień jak i przeróżnych statystyk, które pozwalają analizować co dzieje się na zarządzanych przez nas stronach.

Jeżeli chodzi o podstawowe możliwości aplikacji to koniecznie należy wspomnieć o:
- możliwości dodawania “multiwpisów” – raz tworzymy treść i dodajemy ją na różne profile,
Multiplanowanie - autoplanowaniu dat wpisów – włączając tę opcję pozwalamy aplikacji wybierać datę emisji danej treści – wpisy rozmieszczane są w proporcjonalnych odstępach czasu (mamy oczywiście również możliwość wskazania dokładnego czasu emisji),
Autoplanowanie - zmianie daty emisji przy użyciu opcji drag&drop w panelu wydawcy – korzystając z autoplanowania można potem “wizualnie” wyrównać odstępy w czasie emisji;
Drag & drop - możliwości pracy grupowej – dodajemy organizację, jej członków, przydzielamy obowiązki i pracujemy razem,
- możliwości generowania raportów,
Raporty / statystyki - możliwości importowania treści z kanałów RSS,
- możliwości instalowania dodatkowych aplikacji / rozszerzeń (część z nich jest płatna, część darmowa),
Instalowanie aplikacji
– Ile to kosztuje?
To zależy… Z aplikacji możemy korzystać w wersjach:
- bezpłatnej (okrojonej do 5 profili, bez RSSów, bez członków organizacji)
- PRO za 9$ miesięcznie
- ENTERPRISE – full wypas, ale na stronie nie chwalą się kwotą – pewnie sporo i dla wielkich społecznościowych działań
Ja osobiście korzystam w wersji PRO co całkowicie wyczerpuje moje oczekiwania. Jeżeli jeszcze nie jesteście przekonani to poczytajcie co jeszcze dostaniecie!

Hootsuite dla urządzeń mobilnych Apple pobierzecie w iTunes – TUTAJ
Rejestracja w samym Hootsuite