Tekst powstał w ramach niewspieranej już inicjatywy internetteam.pl
W swoich ostatnich wpisach skupiłem się bardziej na możliwościach reklamowych jakie dają nam narzędzia Google oraz poruszyłem temat modeli atrybucji w analityce. Dzisiaj natomiast postanowiłem wrócić do tematu SEO, żeby podpowiedzieć osobom, które zaczynają swoją przygodę z reklamowaniem się w Internecie, na co powinni zwracać uwagę, jeśli chcą poprawić pozycję swojej strony w wyszukiwarce. Wyjadaczom zaś dzisiejszy wpis z pewnością utrwali wiedzę i być może przypomni o jakimś ważnym elemencie, na który warto zwracać uwagę.
- Zbieraj linki przychodzące
Im większa ilość wartościowych linków, które prowadzą do Twojej strony, tym lepiej dla Twojej pozycji w Google. Więcej informacji o tym, jak i gdzie zdobywać linki znajdziesz w moim wcześniejszym wpisie: 8 miejsc, w których możesz zamieścić linki do swojej strony
- Kod strony
Pamiętaj o pliku robot.txt – musi być on dostępny dla robota Google, aby mógł szybko przeskanować Twoją stronę. Jeśli Google ma dodać Twoją stronę do wyszukiwarki, w kodzie Twojej strony musi znajdować się parametr <meta name=”robots” content=”index, follow”>. Kod strony powinien być możliwie prosty i zawierać nagłówki oraz meta opisy (name i description).
- Search Console
Podłącz swoją stronę do Google Search Console, aby na bieżąco monitorować błędy, jakie pojawiają się na Twojej stronie. Warto też sprawdzać czy wszystkie podstrony zostały poprawnie zaindeksowane, a także frazy, po wpisaniu których użytkownicy odwiedzają stronę.
- Rób content
Spora ilość unikalnej treści sprawi, że strona będzie łatwiejsza do pozycjonowania na większą ilość fraz.
- Obserwuj konkurencję
Przyglądaj się co robi konkurencja, która jest nad Tobą. Sprawdzaj jakie linki pozyskują, jak wygląda ich kod strony oraz jakie treści posiadają. To działania konkurencji decydują o trudności wbicia się na wyższe pozycje w wyszukiwarce Google.
- Tak samo wyglądające linki
Jeśli wszystkie linki przychodzące do Twojej strony wyglądają tak samo, to Google z pewnością to wychwyci i obniży Twój ranking. Staraj się, aby linkowanie do Twojej strony wyglądało naturalnie i kierowało do różnych podstron.
- Katalogowanie
Większość katalogów jakie znajdziesz w Internecie do spamowiska, które nie dają żadnej wartości Twojej stronie pod kątem SEO.
- Mało treści
Staraj się, aby żadna z Twoich podstron nie była uboga w unikalne treści.
- Social Media
Linki prowadzące do Twojej strony z Facebook’a, Twittera lub innych mediów społecznościowych mają parametr nofollow, co oznacza, że nie mają wpływu na Twoją pozycję w Google.
- Kanibalizacja
Jeśli zależy Ci na wypozycjonowaniu konkretnej frazy to zadbaj o jedną, bogatą w unikalną treść podstronę zamiast dodawać sporo wpisów na ten sam temat, zawierających podobną treść.